31,50 zł
Ponowoczesny użytkownik platform web 2.0 jest jednocześnie uczestnikiem kultury wizualnej (określanej przez Sartoriego także jako „kultura widzenia”), w której istotną rolę odgrywają obrazy i materiały audiowizualne. Z tego względu etos obrazu w architekturze komunikacji cyfrowej jest mocno powiązany z reorientacją społecznego i ekonomicznego porządku ponowoczesnego, określanego również jako społeczeństwo konsumpcyjne, epoka symulakrów, kapitalizm multinarodowy czy przestrzenie „nowej widzialności”. Patrząc przez pryzmat kultury wizualnej, memy jako teksty kultury i produkt kreatywnej wymiany znaków i symboli między jednostkami w Internecie są przykładem interesującej praktyki opisywania rzeczywistości za pomocą łączenia materiałów audiowizualnych z komentarzami oraz dźwiękami. Jako najmniejsze elementy dziedziczenia kulturowego stanowią podstawowy budulec wymiany znaków między użytkownikami.
fragment wstępu
Książka wydana w ramach Ogólnopolskiego Konkursu Na Najlepszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Komunikacji Społecznej i Mediach Medi@stery.
Do pobrania: ANEKS
Używamy plików cookie i podobnych technologii na naszej witrynie i przetwarzamy dane osobowe użytkownika (np. adres IP), na przykład w celu personalizacji treści i reklam, integracji mediów od dostawców zewnętrznych lub analizy ruchu na naszej witrynie. Przetwarzanie danych może również odbywać się w wyniku ustawienia plików cookie. Te dane są udostępniane stronom trzecim, które wymieniamy w ustawieniach prywatności.
Przetwarzanie danych może odbywać się za Państwa zgodą lub na podstawie uzasadnionego interesu, któremu mogą Państwo sprzeciwić się w ustawieniach prywatności. Mają Państwo prawo do niewyrażenia zgody oraz do jej zmiany lub odwołania w późniejszym terminie. Cofnięcie zgody staje się natychmiast skuteczne, ale nie ma wpływu na już przetwarzane dane. Aby uzyskać więcej informacji na temat wykorzystywania Państwa danych, prosimy odwiedzić naszą politykę prywatności.
Czas zapisania sesji: 15 dni