37,80 zł
Monografia autorstwa Anny Hau w oczywisty sposób przeczy szerzącym się przepowiedniom o rychłym zmierzchu glottodydaktyki jako dyscypliny naukowej. Prawdą jest, że liczba specjalistów decydujących się na uprawianie tej dziedziny wiedzy lingwistycznej ostatnimi czasy wyraźnie zmalała, ale grupę „czystych” dydaktyków coraz częściej wspomagają zdeklarowani językoznawcy. Specjaliście z zakresu ściśle pojmowanej teorii i praktyki nauczania języków obcych będą jednak niezbędni, dopóki ludzie zechcą języki owe poznawać, opanowywać i stosować w życiu codziennym. A epokę, w której wszyscy mieszkańcy Ziemi będą się posługiwać jednym językiem, trudno byłoby sobie nawet wyobrazić…
Inspirację do naukowych rozważań i — w konsekwencji — podjętej analizy stanowi pytanie o źródła motywacji w nauce języków obcych. Analiza pozwoliła — jak słusznie konstatuje Autorka — przyjrzeć się wybranemu fragmentowi rzeczywistości z nieco szerszej, bo kulturowo-cywilizacyjnej perspektywy.
Z recenzji dr hab. Haliny Chodurskiej, em. prof. UP
Używamy plików cookie i podobnych technologii na naszej witrynie i przetwarzamy dane osobowe użytkownika (np. adres IP), na przykład w celu personalizacji treści i reklam, integracji mediów od dostawców zewnętrznych lub analizy ruchu na naszej witrynie. Przetwarzanie danych może również odbywać się w wyniku ustawienia plików cookie. Te dane są udostępniane stronom trzecim, które wymieniamy w ustawieniach prywatności.
Przetwarzanie danych może odbywać się za Państwa zgodą lub na podstawie uzasadnionego interesu, któremu mogą Państwo sprzeciwić się w ustawieniach prywatności. Mają Państwo prawo do niewyrażenia zgody oraz do jej zmiany lub odwołania w późniejszym terminie. Cofnięcie zgody staje się natychmiast skuteczne, ale nie ma wpływu na już przetwarzane dane. Aby uzyskać więcej informacji na temat wykorzystywania Państwa danych, prosimy odwiedzić naszą politykę prywatności.
Czas zapisania sesji: 15 dni