ISBN: 978-83-8206-542-8
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 165
Format:
Pliki do pobrania
[e-book] Język – Polityka – Ideologia. Tom 2.
Badania dyskursu politycznego i ideologicznego pozwalają lepiej zrozumieć działania władz, decyzje wyborców oraz sposób formowania się opinii publicznej. Ich interdyscyplinarny charakter wiąże się z potrzebą analizy różnorakich czynników, takich jak kontekst społeczny i kulturowy, narzędzia językowe czy percepcja i interpretacja języka przez odbiorców. Polityka i ideologia należą do sfery zagadnień niezmiernie ważnych dla współczesnej przestrzeni komunikacyjnej. O rosnącej roli komunikacji politycznej w rozpowszechnianiu poglądów ideologicznych decyduje między innymi znaczny wzrost społecznego oddziaływania technik cyfrowych. Nowoczesne narzędzia komunikowania się, np. media społecznościowe, umożliwiają multiplikowanie tekstów i szybkie rozprzestrzenianie informacji przeznaczonych dla wybranej grupy odbiorców.