ISSN: 2083-0947
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 159
Format: 170 x 240 mm
Ars Educandi 18/2021
Dostęp do elektronicznej wersji.
W numerze:
Tomasz Szkudlarek, Piotr Stańczyk (Uniwersytet Gdański) – Logika systemu i szukanie nieobecności. Wprowadzenie do specjalnego tomu „Ars Educandi”
Zbigniew Kwieciński (Dolnośląska Szkoła Wyższa) – O edukację jako podmiot samoregulacji społecznej
Joanna Rutkowiak (emer. prof. Uniwersytetu Gdańskiego), Łukasz Stankiewicz (Ateneum Szkoła Wyższa) Piotr Stańczyk, Karolina Starego, Tomasz Szkudlarek (Uniwersytet Gdański) – Powrót do systemu? Dyskusja redakcyjna wokół tekstu Zbigniewa Kwiecińskiego z 1980 roku
Monika Humeniuk (Uniwersytet Wrocławski) – Czy pedagogika religii daje się sekularyzować? O ortodoksjach, herezjach i religioznawczych perspektywach rozwoju subdyscypliny
Lucyna Kopciewicz (Uniwersytet Gdański) – Dyskursy kryzysu klimatycznego
Colette Szczepaniak (Uniwersytet Szczeciński) – Autoetnografia trudów macierzyństwa
Oskar Szwabowski (Akademia Pomorska w Słupsku) – Kształcenie jako wydarzenie. Manifest
Piotr Kowzan (Uniwersytet Gdański) – Ku inżynierii społecznej
Abdellatif Atif (Free University of Bolzano) – Instrumentality after radical lack. Education and populism as co-prosthetic
Edyta Zierkiewicz (Uniwersytet Wrocławski) – Recenzja książki Martyny Pryszmont pt. Metodologia jako sztuka wyjścia. Podejścia badawcze i praktyki edukacyjne w andragogicznych studiach nad macierzyństwem