Praca Przemysława Kulawczuka Ekonomiczna inżynieria behawioralna. Kształtowanie zachowań konsumentów jest kontynuacją poprzedniej jego publikacji dotyczącej zastosowania inżynierii behawioralnej w rozwoju gospodarczym i omawia w niej wykorzystanie inżynierii w obszarze marketingu przedsiębiorstw. Przedstawia różne rodzaje błędów behawioralnych popełnianych i wykorzystywanych w marketingu, a także analizuje ich wpływ na decyzje marketingowe. W ramach omówienia polityki cenowej odnosi zachowania cenowe konsumentów do kwestii etycznych, emocjonalnych, preferencji społecznych oraz racjonalnych oczekiwań. Prezentuje również zagadnienia związane z testowaniem cen. Zbadał wpływ reklamy na zachowania konsumentów, w tym w szczególności politykę marki. Ukazał rolę eksperymentów w usprawnianiu reklamy, przeanalizował skuteczność różnych technik sprzedaży na kształtowanie zachowań konsumentów oraz zaproponował autorski model oddziaływania na zachowania konsumentów w procesach marketingu i sprzedaży. Praca zawiera także przegląd praktycznych oddziaływań behawioralnych stosowanych na świecie w sferze marketingu i sprzedaży.