ISBN: 978-83-8206-605-0
Rok wydania: 2024
Liczba stron: 178
Format: 150 x 210 mm
Pliki do pobrania
Kompleksowe zagospodarowanie dolnej Wisły w świetle idei zrównoważonego rozwoju
„Rozwój transportu wodnego śródlądowego zależy od odpowiednio przystosowanych dróg wodnych, gwarantujących określone w klasyfikacji parametry nawigacyjne. W procesie zagospodarowania śródlądowych dróg wodnych, z uwagi na wiele podmiotów zainteresowanych korzystaniem z wody, rodzi się jednak sporo kontrowersji i sprzeciwów. (…) Kontrowersje powstające w związku z planowanymi czy realizowanymi inwestycjami na śródlądowych drogach wodnych dowodzą, że istnieje potrzeba zbadania pozytywnych i negatywnych skutków ich zagospodarowania. Głównym celem niniejszej publikacji jest wykazanie korzyści społeczno-gospodarczych i ekologicznych, jakie w wyniku kompleksowego zagospodarowania dolnej Wisły może uzyskać województwo pomorskie”.
Fragment Wstępu
„Opracowanie dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia, jakim jest rozwój transportu wodnego śródlądowego, który zyskał szczególne miejsce w polityce transportowej UE. Rozwój żeglugi śródlądowej stał się także celem aktualnie prowadzonej w Polsce polityki transportowej, odzwierciedlonym w programach rozwojowych. Autorka skupia się na zagadnieniu dotyczącym kompleksowego zagospodarowania dróg wodnych śródlądowych jako narzędzia służącego rozwojowi żeglugi śródlądowej, a także właściwej realizacji pozostałych funkcji tych dróg. Wskazuje dobre praktyki europejskie oraz ich następstwa dla wzrostu udziału żeglugi śródlądowej w obsłudze potrzeb transportowych współczesnej gospodarki. Istotą opracowania jest uzasadnienie kompleksowego zagospodarowania dolnej Wisły oraz próba oszacowania społeczno-ekonomicznych i środowiskowych efektów takiego podejścia”.
Fragment recenzji prof. dr hab. Elżbiety Załogi