Książka jest zbiorem artykułów, w których przedstawiono rezultaty testowania w praktyce szkolnej narzędzi dydaktycznych wypracowanych w ramach projektu Ponowoczesna dydaktyka polonistyczna. Teoria i praktyka. Autorzy artykułów prezentują możliwości i ograniczenia wykorzystania na lekcjach polskiego różnych strategii interpretacyjnych.
Pojęcie „adaptacji” odsyła do łacińskiego słowa adaptatio oznaczającego przyswojenie. W książce nie chodzi jednak o proste przełożenie, „przeróbkę” zdobyczy teorii literatury czy ponowoczesnego literaturoznawstwa na język dydaktyki, które miałoby charakter skończony i ostateczny. W zaproponowanym tutaj rozumieniu dydaktyka miałaby być formą „przejściówki” (adaptora) między polonistyką akademicką a polonistyką szkolną. Adaptacje (liczba mnoga jest nieprzypadkowa) mają charakter niedokończony, polimorficzny, dotyczą rożnych poziomów wzajemnych oddziaływań uniwersytetu na szkołę i szkoły na uniwersytet.
Używamy plików cookie i podobnych technologii na naszej witrynie i przetwarzamy dane osobowe użytkownika (np. adres IP), na przykład w celu personalizacji treści i reklam, integracji mediów od dostawców zewnętrznych lub analizy ruchu na naszej witrynie. Przetwarzanie danych może również odbywać się w wyniku ustawienia plików cookie. Te dane są udostępniane stronom trzecim, które wymieniamy w ustawieniach prywatności.
Przetwarzanie danych może odbywać się za Państwa zgodą lub na podstawie uzasadnionego interesu, któremu mogą Państwo sprzeciwić się w ustawieniach prywatności. Mają Państwo prawo do niewyrażenia zgody oraz do jej zmiany lub odwołania w późniejszym terminie. Cofnięcie zgody staje się natychmiast skuteczne, ale nie ma wpływu na już przetwarzane dane. Aby uzyskać więcej informacji na temat wykorzystywania Państwa danych, prosimy odwiedzić naszą politykę prywatności.
Czas zapisania sesji: 15 dni